Past jouw imago nog wel bij jouw bedrijf?

2023 staat alweer voor de deur. Het einde van het jaar is vaak een tijd van terugkijken. Van zien wat je het afgelopen jaar gedaan hebt. De balans opmaken en je conclusies trekken. Wat wilde je dit jaar bereiken, en is dit ook gelukt? Tegelijkertijd is dit het moment om je voor te bereiden op de toekomst. Om je informatie te gebruiken om je bedrijf naar het volgende niveau te tillen. Om alvast stil te staan bij de vraag: wat zijn je doelen in 2023?

Jouw doelen voor het volgende jaar

Het stellen van je doelen kan best lastig zijn. De afgelopen jaren hebben laten zien dat het moeilijk is om in de toekomst te kijken. De situatie kan zo veranderen. Dat kan onzekerheid bieden, maar ook kansen. Dit is juist het moment om je voor te bereiden en je bedrijf veerkrachtig te maken tegen eventuele tegenslagen in de toekomst. Door nu hier tijd en middelen in te investeren, kun je hier later de voordelen van krijgen.  

Zo ga je jouw doelen bereiken

Er zijn allerlei doelen die je kunt hebben met je marketing. Wat dacht je van deze:

  • Groei: in klanten, leads of bezoekers
  • Je doelgroep verder specificeren
  • Je online aanwezigheid verbeteren
  • Nu écht eens iets met social media gaan doen
  • Je imago vernieuwen of verder professionaliseren

Waar ga jij mee aan de slag in 2023? Uiteindelijk begint het halen van je doelen – of je nu groei van je klanten of verbeteren van je social media wilt – met de uitstraling van jouw bedrijf. De manier hoe jouw onderneming gezien wordt. Dit begint bij het definiëren en verbeteren van jouw imago.

Waar werk jij aan
in 2023?

Imago verbeteren 2023

Hierom kan het nuttig zijn om je imago eens onder de loep te nemen. Dit is een onderdeel van bedrijven en ondernemers dat opvallend vaak statisch blijft bestaan. Zelfs al verandert het hele bedrijf en ontwikkel je jezelf in de producten en diensten die je aanbiedt, dezelfde uitstraling blijft aanwezig. Het is belangrijk om na te gaan of je visuele identiteit en merkpositionering nog wel passen bij de identiteit van je bedrijf. Of dat je jouw bestaande imago al bent ontgroeid.

Past jouw imago nog wel bij je bedrijf?

Je imago is hoe je klanten jouw zien. Hoe sta jij bekend in de markt? Het imago wil nog weleens afwijken van je bedrijf. Je hebt bijvoorbeeld een heel persoonlijke aanpak, maar een erg zakelijke website. Of je wilt professionaliteit uitstralen, maar hebt allerlei kleuren en lettertypes op je website of in je logo staan. Op deze manier past je bedrijf niet bij je imago. En dat is een teken om hiermee aan de slag te gaan.

Het vernieuwen van je imago klinkt misschien als een grote stap. Dat is het ook. Maar je hoeft het niet groter te maken dan het is. Je gaat hiermee bijvoorbeeld niet radicaal een andere richting op. Wat je gaat doen, is eigenlijk uitdragen wat je bedrijf al is. Je verhaal vertellen op een manier die bij jou past. Eén lijn trekken in al je communicatie, kloppend voor jouw bedrijf.

De volgende stap in professionalisering

Wat als de veranderingen niet zitten in je producten of diensten, maar in de manier waarop je jouw bedrijf runt? Bijvoorbeeld door het online boeken van afspraken mogelijk te maken. Of het vernieuwen van het uiterlijk van je bedrijfspand. Straal je deze professionalisering dan ook online uit? Je online imago is immers net zo belangrijk als je offline uitstraling.

Hoe kunnen we je helpen?

Wil je hulp om jouw doelen te bereiken in 2023? ForYou Media ondersteunt je graag bij het halen van jouw doelen. Je kunt altijd contact opnemen voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!

Delen

Ook leuk om te lezen

ForYou Media staat voor het creëren en verspreiden van inspirerende verhalen. Daarom kun je hier iedere week een nieuw blogartikel lezen op het gebied van marketingcommunicatie.

We voorzien je graag van gratis advies, inspirerende artikelen, leuke succesverhalen, handige checklijsten en praktische kennis.