Waarom goede artikelen jouw website verder helpen.

Dagelijks worden er duizenden artikelen gepubliceerd; veel te veel om allemaal zelf te kunnen lezen. ‘En’, zul je denken, ‘daar val ik nooit tussen op’. Toch heeft het veel zin om op regelmatige basis artikelen op jouw website te publiceren.

Door regelmatig nieuwe artikelen te plaatsen voeg je nieuwe informatie toe aan jouw website

Jouw markt is voortdurend in ontwikkeling. Nieuwe technieken, nieuwe producten, nieuwe diensten of nieuwe behandelingen. Wanneer je website maakt voor jouw bedrijf wordt veel nagedacht over welke informatie je allemaal op jouw website wilt hebben. Wanneer de website is gebouwd wordt er vaak niet veel meer naar de website omgekeken. Hierdoor veroudert de informatie op jouw website snel. Juist doordat het internet een snel medium is biedt het alle mogelijkheden om jouw website aan te vullen met kennis en verhalen. Daarnaast vinden zoekmachines, zoals Google, nieuwe informatie erg fijn waardoor je extra bezoekers naar je website zult trekken.

Een blog maakt jou en jouw bedrijf persoonlijk en toegankelijk

In een blog kun je jouw visie kwijt over een bepaald onderwerp. Ontwikkelingen in jouw markt en branche. Je kunt inspelen op nieuwsberichten of persoonlijke ervaringen en meningen delen. Een blog is voor veel mensen toegankelijk. Door jouw persoonlijke touch over het onderwerp leert de lezer jou ook kennen als specialist.

Artikelen zorgen voor extra bezoekers

Zoekmachines zoals Google en Bing hechten veel waarde aan relevante informatie, unieke informatie en informatie die up-to-date is. Elk artikel zorgt voor een nieuwe URL op jouw website en geeft bezoekers de mogelijkheid om op een nieuwe pagina uit te komen. Wanneer je het artikel goed plaatst op jouw site, volgens de Google Normeringen, kan het aantal bezoekers snel toenemen.

Artikelen en blogs geven je een expertstatus op jouw vakgebied

Schrijven gaat het meest makkelijk wanneer je schrijft over iets dat je leuk en interessant vind. Ja, jouw expertise komt hierbij goed van pas. Door jouw artikelen zien jouw bezoekers dat jij veel kennis hebt over het onderwerp, dat je op de hoogte bent van ontwikkelingen in jouw branche en dat je mensen met bepaalde vragen of problemen hebt kunnen helpen. Hierdoor creëer je vertrouwen bij je klant en trek je nieuwe bezoekers aan die op een eenvoudige manier kennis met jou en jouw product/ dienst maken.

Boeiende content om te delen op social media

Elke blog/artikel die je op je website hebt geplaatst, heb je geschreven met jouw (potentiële) klant in je achterhoofd. De gemakkelijkste manier om die doelgroep te bereiken, is om het te delen via jouw social media kanalen zoals Facebook en LinkedIn. Je hebt hiermee interessante en leuke content om te delen op jouw kanalen, je trekt bezoekers naar jouw website en je bouwt een band op met jouw volgers. ‘Win-win-win-situatie’ toch?

Liever uitbesteden?

Heb je het te druk om te schrijven? Geen inspiratie? Of vind je het lastig om je verhaal op papier te zetten? Je kunt het ook laten doen. Wil je meer weten wat bij jou past? Neem contact op!

Neem contact op

Neem contact op via 050 7600 800 of vul onderstaand formulier in.

Samen kunnen we jouw omzet verbeteren

Wij willen niets liever dan de consument aan jouw bedrijf verbinden. Door jouw doelgroep continu te verrassen met inspirerende en relevante verhalen. Samen kunnen we problemen van consumenten oplossen en hun wensen vervullen.