Aannames

Ondernemersgeest: Onze maandelijkse column voor ondernemers door ondernemers

Daar zat ik. Aan tafel met een van onze klanten. We bespraken de opties om samen een ‘eigen’ magazine te maken en hoe we dit magazine konden inzetten voor nieuwe klanten. We wisselden van gedachten over wensen en mogelijkheden, maar bovenal over hoe we de doelgroep op de meest effectieve manier konden bereiken met dit magazine.

Ik gaf aan dat de individuele artikelen als content ingezet kan worden via bijvoorbeeld social media. Ik zag haar ogen groot worden. Van blijdschap, welteverstaan. ‘Doen jullie dat ook?’ vroeg ze. Ik was even stil; iets wat niet vaak gebeurt. Eigenlijk was ik wat verbaasd. Om 2 redenen:

  1. Het was toch vanzelfsprekend dat je goede content ‘zoveel als mogelijk’ onder de aandacht moet brengen bij je doelgroep?
  2. Natuurlijk leveren wij dit. Hoezo weet ze dit niet?

We hebben vervolgens aan tafel een campagne bedacht die extra bijdroeg aan de invulling van de communicatiebehoeften van onze klant. Toch zat het mij dwars. Ik wilde namelijk een megafoon om ondernemers te bereiken (zoals ik in mijn vorige column schreef). De waarheid was dat onze eigen klant niet op de hoogte was van al deze opties. Voor mij een absolute wake-up call.

Daarom schrijf ik dit. Ga er niet van uit dat jouw klanten allemaal weten welke mogelijkheden jouw bedrijf biedt om invulling te geven aan hun behoeften.

Wil je weten hoe wij dit hebben opgelost? En hoe we dit ook voor jouw bedrijf kunnen oplossen en je omzet verhogen? Neem contact met me op.

Paul-duo-cut

Paul Carabain
Directeur ForYou Media

Neem contact op

Neem direct contact op met Paul Carabain via 050 7600 802 of vul onderstaand formulier in.

Samen kunnen we jouw omzet verbeteren

Wij willen niets liever dan de consument aan jouw bedrijf verbinden. Door jouw doelgroep continu te verrassen met inspirerende en relevante verhalen. Samen kunnen we problemen van consumenten oplossen en hun wensen vervullen.