Tijd = dilemma

Ondernemersgeest: Onze maandelijkse column voor ondernemers door ondernemers

2 jonge kinderen, 1 vrouw én 1 bedrijf. Als ik het zo schrijf, dan is het maar een korte zin. Maar als je me vraagt waar ik het meeste moeite mee heb, dan is het toch wel tijd (lees energie) verdeling tussen mijn gezin en mijn bedrijf. Het probleem is namelijk dat ik zowel mijn gezin als mijn bedrijf 100% wil geven. In aanwezigheid, maar vooral in aandacht. Het gaat immers niet om kwantiteit, maar om kwaliteit. Ook heb ik enkel begripvolle mensen in mijn omgeving. Mijn vrouw en kinderen steunen me altijd en zijn trots op de dingen die ik doe. Mijn collega’s idem. Toch heb ik vaak dat onbehaaglijke gevoel dat ik of mijn gezin of mijn bedrijf tekort doe, wanneer ik de één óf de de ander niet zoveel aandacht geef als dat ik doe. Tijd kan ik niet creëren, evenmin mezelf klonen. Het enige dat ik kan doen is prioriteiten stellen.

Is dan de enige optie blijven balanceren? Alle ballen in de lucht houden? Dat is geen 100% aandacht. En die gedachte beangstigt me dan ook. Wordt het anders als de kids wat ouder zijn? Wordt het anders als het het bedrijf minder aandacht behoeft?

Ik denk het niet. Er is altijd aandacht nodig, voor alles, maar vooral voor iedereen. Iedereen die me dierbaar is. Mijn kinderen blijven mijn kinderen, ook al zouden ze ouder zijn. Mijn vrouw blijft mijn vrouw, ook al zijn we straks oud en grijs. Mijn bedrijf blijft mijn bedrijf, in welke fase het zich dan ook bevindt…

Perfectionisme is dan ook één van mijn imperfecties. Dat is dan ook de reden waarom mensen in mijn omgeving mijn (priori)tijd dilemma accepteren, maar ikzelf niet.

Graag hoor ik jouw reactie en hoe jij dit dilemma ervaart (of niet)….

paul

Paul Carabain
Directeur ForYou Media

Neem contact op

Neem direct contact op met Paul Carabain via 050 7600 802 of vul onderstaand formulier in.

Samen kunnen we jouw omzet verbeteren

Wij willen niets liever dan de consument aan jouw bedrijf verbinden. Door jouw doelgroep continu te verrassen met inspirerende en relevante verhalen. Samen kunnen we problemen van consumenten oplossen en hun wensen vervullen.